7 Kasım 2014 Cuma

Zeytinli Tuzlu Kurabiye

Ne zamandır blogda tarifleri paylaşmaya fırsatım olmuyor diye bugün zaman yaratıp sizlere zeytinli tuzlu atıştırmalık tarifini vermek istiyorum.. Severek takip ettiğim mutfakta feyza var sayfasındaki tarifte bir iki ufak değişiklik yaptım.


Tatlıdan, kurabiyeden sıkılanlara, zeytin sevenlere güzel bir tuzlu tarif..

Malzemeler:

2 yumurta (bir tanesinin sarısı kurabiyelerin üzerine sürülecek)
3-5 su bardağı un
1 su bardağı yoğurt
1 su bardağı zeytin yağı
1 paket kabartma tozu
1 tutam tuz
Dilimlenmiş yeşil ve siyah zeytin 
Çörekotu ve susam

Yapılışı ise;

3-4 bardak unu karıştırma kabımıza alalım. İçine yoğurt, zeytin yağı, kabartma tozu, 1 yumurta ve sarısını ayırdığımız yumurtanın akı, 1 tutam tuzu ekleyip yoğurmaya başlayalım. Hamur biraz kıvama geldikten sonra arzu ettiğiniz kadar dilimlenmiş zeytini hamura ekleyelim. Ölçü vermiyorum çünkü  hamurun içinde ne kadar zeytin sevdiğinize bağlı olarak zeytin oranını arttırıp azaltabilirsiniz. 

Elimize yapışmayan bir hamur elde edene kadar un ilave edebiliriz.

Hamurumuzdan ceviz büyüklüğünde ya da isteğinize bağlı olarak daha da büyük parçalar kopararak yuvarlayıp şekil verelim ve tepsiye yerleştirelim. Üzerine yumurta sarısını sürüp susam ve çörekotu ile süsleyelim.

Önceden ısıttığımız 175 derecelik fırında 25-30 dk civarında pişirelim.


Yapacaklara kolay gelsin diyorum. Şimdiden afiyet olsun 🍴☕️

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder